Medierea in domeniul afacerilor

Orice tip de conflict care ajunge la judecată, se transformă dintr-un simplu conflict într-un adevărat război, în care părţile pierd controlul asupra situaţiei, acesta trecând în mâna judecătorilor şi a avocaţilor, ele pierd abilitatea de a comunica între ele şi poate, şi mai grav, îşi consumă timpul, banii şi energiile mai mult pentru pedepsirea celuilalt decât pentru realizarea propriilor nevoi şi interese.

Procesul clasic se desfăşoară potrivit unei proceduri stricte, ca o haină de mărime unică pe care trebuie să o poarte toţi, indiferent dacă li se potriveşte sau nu.

Medierea este flexibilă, redă părţilor controlul situaţiei, le ajută să poarte un dialog constructiv şi să găsească soluţii creative de rezolvare a conflictului.

Centrul de Mediere Constanţa vă poate ajuta în medierea oricărui tip de conflict ivit între societăţi comerciale sau în interiorul acestora, precum:

  • Executarea  şi interpretarea contractelor
  • Rezilierea contractelor
  • Pretenţii
  • Somaţii de plată
  • Revendicări
  • Evacuări
  • Conflicte dintre diferite compartimente ale societăţii
  • Conflicte dintre angajaţi

În orice contract comercial, părţile pot introduce o clauză de mediere, potrivit căreia, înainte de a se apela la instanţă sau la arbitraj, se încearcă rezolvarea conflictului prin mediere.

Pe lângă activitatea de mediere, Centrul de Mediere Constanţa oferă şi servicii de consultanţă pentru realizarea şi implementarea unor sisteme de soluţionare a conflictelor la nivelul fiecărei societăţi comerciale în parte, care să permită o rezolvare promptă a conflictelor chiar la locul apariţiei lor.

AVANTAJELE MEDIERII ÎN DOMENIUL AFACERILOR

  • Creşterea profitului
  • Rezolvarea mai rapidă a conflictelor
  • Reducerea costurilor de rezolvare a conflictelor
  • Evitarea proceselor lungi şi costisitoare
  • Societatea deţine controlul asupra rezultatului la care se ajunge
  • Permite găsirea unei soluţii creative de rezolvare a conflictului prin care nimeni nu pierde, toate părţile câştigă
  • Păstrarea unei depline confidenţialităţi asupra desfăşurării şi rezultatelor medierii
  • Diminuarea efectelor negative ale conflictului asupra afacerii dumneavoastră
  • Reducerea conflictelor cu şi dintre angajaţi
  • Creşterea productivităţii muncii
  • Reducerea ostilităţii şi a climatului conflictual
  • Prevenirea apariţiei altor conflicte
  • Conservarea şi întărirea relaţiilor de afaceri existente